“Door naast te luisteren ook te oefenen, neem je stof goed op”

De trainingen van onze Youkademy doen het erg goed. Dat blijkt uit de hoge scores in het klanttevredenheidsonderzoek dat keuringsinstantie Cedeo uitvoerde. Het onderzoek werd uitgevoerd onder Youké-interne én externe trainingsdeelnemers met als doel te bepalen of de Cedeo-erkenning van Youkademy verlengd kon worden. Met een score van 99,4% is dat doel ruimschoots behaald. 

Elke twee jaar peilt onafhankelijke keuringsinstantie Cedeo de tevredenheid van professionals die een training hebben gevolgd bij ons (interne en externe) trainings- en opleidingscentrum Youkademy. De klanttevredenheid moet minimaal 80% zijn om de erkenning te verlengen. Linda van Dijk, Trainer, Registercoach en Supervisor bij Youkademy: “Heel mooi, deze objectieve erkenning! Terwijl er voorgaande jaren nog aandachtspunten uit het onderzoek naar voren kwamen, was er nu helemaal niks aan te merken op onze aanpak. We zijn goed bezig en kunnen door met het uitbreiden en verder professionaliseren van ons aanbod.”

Poten in de klei

In het onderzoeksrapport wordt een aantal sterke punten van Youké specifiek genoemd. Zoals klantvriendelijkheid, servicegerichtheid, de volledigheid van het opleidingsprogramma en de goede prijs-kwaliteitverhouding. Deelnemers zijn ook heel tevreden over de trainers. Linda: “Daar zijn we heel blij mee! Wie trainer bij Youkademy wil zijn, moet met de poten in de klei gestaan hebben. Alleen dán kun je kennis overbrengen die aankomt.”

Actieve werkvormen

Als het gaat om de manier waarop Youké trainingen uitvoert, geven alle respondenten aan tevreden te zijn. Maar liefst 20% geeft hierbij zelfs de hoogste score ‘zeer tevreden’. Een van de respondenten zegt: “Het was een zeer nuttige training die heel goed aansloot bij waar we op de werkvloer mee te maken krijgen”. Een andere referent noemt de actieve werkvormen als positief punt: “Als je alleen maar luistert, blijft er niet veel hangen. Juist door te oefenen en actief met de stof bezig te zijn, neem je veel meer op en kan je er meteen mee aan de slag als je daadwerkelijk in zo’n situatie terechtkomt”.

Samen aan de slag

Linda: “Naast het gemak en de efficiëntie van e-learnings zie je dus dat het waardevol blijft om actief en samen aan de slag te gaan. Neem de training Beroepscode en Richtlijnen, daarbij gaat het over normen, waarden en ethische dilemma’s. Ervaringen uitwisselen, samen sparren en rollenspellen spelen is hier echt van meerwaarde. Dat zien we terug in de reacties van de respondenten.”